1 Servicemonteur op kort termijn 

Vrijwel iedere ondernemer in de woonbranche heeft een haat-liefde verhouding met zijn e-mail inbox. E-mail is onmisbaar, maar soms komen er wel heel veel berichten binnen. Dat is de reden waarom veel bedrijven aarzelen om e-mailnieuwsbrieven te versturen. Maar… personen die zich hebben aangemeld voor jouw nieuwsbrief zijn echt geïnteresseerd in het onderwerp waar je over schrijft. Daar zitten dus ongetwijfeld goede leads tussen. In deze blog geef ik je 5 redenen om vandaag nog te beginnen met Email marketing!

1)  Email marketing is effectief

Bij traditionele vormen van Direct-Marketing (zoals Geadresseerde post, Huis-aan-huisbladen, Coupons, Radio , TV en Advertenties) ben je (als marketeer) al tevreden met een respons vanenkele procenten, bij e-mail marketing campagnes kan de respons veel hoger zijn. Openingsrates tot circa 40% zijn realistisch. Wat een goede rate is, verschilt per branche, doelgroep en type mailing, de ene verzender is content met een rate van 10 % terwijl een (e-)marketeer (in een andere branche)  pas blij is met een rate van minstens 30 %.

 

2)  E-mail marketing is goedkoop

Bij Email marketing hoef je niet de afweging te maken of het financieel haalbaar is om te gaan werken met een Email marketing-programma, omdat één van de bekendste programma’s: MailChimp (Mailchimp.com) gratis is. Gratis wil zeggen: tot 2.000 abonnees is het gratis, daarna zal je moeten betalen. Andere bekende Email marketing-programma’s zijn: Aweber (Aweber.com) en Mailigen (Mailigen.com). Ondanks dat er voor andere programma’s betaald moet worden, blijft Email marketing zeer goedkoop en effectief: zo betaal je bij Aweber nog geen halve Eurocent per abonnee  (€ 0,0047 om precies te zijn). Bedenk wel goed voor welk programma je kiest. Stel dat je 3.000 abonnees in MailChimp hebt en je wilt daarna stoppen met MailChimp en overgaan op Aweber, dan moet je deze 3.000 abonnees opnieuw toestemming vragen om ze te informeren. Dit heet ‘double opt-in’ (Double Opt-in) en is wettelijk verplicht. Deze handeling is relatief veel werk en dit heeft tevens als gevolg dat je een gedeelte van jouw abonnees kwijt zult raken. De praktijk leert namelijk dat als je switcht van Email marketing-programma, je daarna tientallen % minder abonnees overhoudt. Denk dus vooraf goed na voor welk programma je kiest.